VJ Lightspeed
Opis
VJ Lightspeed
Ponieważ Lightspeed zostały stworzone specjalnie z myślą o zawodach, zostały zbudowane tak, aby były tak lekkie i szybkie, jak to tylko możliwe, bez uszczerbku dla wydajności. Usunięto każdy kawałek niepotrzebnego ciężaru, aby osiągnąć wymaganą wydajność, dlatego na przykład podeszwa środkowa i podeszwa zewnętrzna są wąskie pod piętą. Aby lepiej zrozumieć znaczenie wagi w takim bucie wyścigowym, pomyśl o tym: gdyby but był na przykład o 20 gramów cięższy, musiałbyś podnosić te dodatkowe 20 gramów za każdym razem, gdy podnosisz nogę. Teraz pomnóż te 20 gramów przez liczbę kroków, które wykonałeś podczas biegu – na dłuższą metę to dużo powtórzeń i ciężaru!
Konfiguracja korków na podeszwie
Rozmiar, konstrukcja i kształt korków Lightspeed nie są przypadkowe, ale są starannie przemyślaną konfiguracją. Kształt występów maksymalizuje przyczepność w każdym kierunku, umożliwiając biegaczowi wykonywanie szybkich i ostrych skrętów przy dużych prędkościach. Umiejscowienie korków zostało zaprojektowane tak, aby buty były jak najszybsze. Zoptymalizowaliśmy podeszwę zewnętrzną, usuwając z niej niepotrzebny ciężar, ponieważ guma jest najcięższym materiałem w bucie do biegania.
Rozgałęziona płyta kompozytowa
Wewnątrz Lightspeed, na górze podeszwy środkowej, znajdziemy rozgałęzioną płytkę kompozytową. Płytka ta została dodana, aby zapewnić biegaczowi ochronę, zwrot energii i poprawić ekonomikę biegu. Płyta pozwala biegaczowi biegać szybciej i dłużej, ponieważ popycha biegacza do przodu jak sprężyna, sprawdza się również w wolniejszym i trudniejszym terenie. Możesz zapytać, dlaczego nie użylibyśmy po prostu płyty z włókna węglowego? Po rygorystycznych testach i wielu prototypach odkryliśmy, że płyta z włókna węglowego będzie zbyt sztywna do biegania w zróżnicowanym terenie. Płytka kompozytowa jest bardziej miękka i lepiej nadaje się do biegów terenowych.
Płyta jest rozgałęziona w kształcie litery Y, aby umożliwić biegaczowi pokonywanie pochyłych nawierzchni, ponieważ lepiej dopasowuje się do terenu. Nie bez powodu zakrzywiony kształt płyty ma na celu zwiększenie siły nacisku, jaki płyta wywiera na biegacza. Zakręt nie jest jednak zbyt agresywny, gdyż w biegach przełajowych prędkości są niższe niż w tradycyjnym bieganiu po szosie.
Podeszwa środkowa i stos
Jedną z największych nowości jest całkowicie nowa pianka podeszwy środkowej, która według samych projektantów obuwia jest „rzeczą elitarną”. Podeszwa środkowa SuperFOAMance wykonana jest z materiału nasyconego azotem, który zapewnia lepszą amortyzację i odbicie, a jednocześnie jest lżejszy i trwalszy niż przeciętny materiał podeszwy środkowej stosowany w butach do biegania.
Podeszwa środkowa jest zaokrąglona, „kołyskowa”, co oznacza, że pomaga biegaczowi osiągnąć bardziej naturalny krok i wspomaga przednią część stopy w toczeniu się do przodu. „Kołyska” pomaga również zoptymalizować formę biegu i utrzymać tempo biegu nawet wtedy, gdy jesteś zmęczony.
Wysokość stosu Lightspeed wynosi 29 mm/23 mm, dzięki czemu zapewnia wystarczającą amortyzację na dłuższych dystansach, ale nie sprawia, że but jest zbyt wysoki lub niestabilny w technicznym terenie i zapewnia dobre czucie podłoża.
Płyta kompozytowa została dodatkowo pokryta kawałkiem pianki SuperFOAMance, poprawiającej amortyzację i komfort.
Szerokość buta
Kopyto Lightspeed jest precyzyjnie ukształtowane, ponieważ jest to w końcu but wyścigowy, ale nadal zapewnia wystarczająco dużo miejsca, aby palce mogły się poruszać, zwiększając komfort podczas dłuższych biegów. W porównaniu do innej wersji SuperFOAMance, MAXx2, Lightspeed został zaprojektowany tak, aby być bardziej konkurencyjnym . Dopasowanie buta można opisać jako przedłużenie stopy, dopasowanie przypominające skarpetę.
Cholewka
Lightspeed ma charakter buta wyścigowego dzięki precyzyjnemu dopasowaniu do kształtu stopy jednoczęściowej, dzianinowej cholewki. Jest wykonana z trwałego materiału, który poradzi sobie w mokrych i trudnych warunkach, które są nam w VJ bardzo dobrze znane ze świata biegów na orientację. Cienka czerwona warstwa wzmocnienia otacza cały but, zapewniając biegaczowi tylko odrobinę dodatkowej ochrony, a jednocześnie nie zwiększając wagi buta. Szczelina w dolnej części sznurowania sprawia, że cholewka lekko się uelastycznia, zapewniając palcom więcej miejsca, gdy zajdzie taka potrzeba.
Pliki do pobrania:
Dane techniczne
Przeznaczenie | biegi terenowe, biegi ultra, skyrunning |
Szerokość buta | 3 (w skali 1-5) |
Model | unisex |
Wysokość podeszwy | 29mm/23mm |
Typ podeszwy środkowej | SuperFOAMance |
Płytka "Rock Plate" | płytka kompozytowa |
Podeszwa zewnętrzna | guma butylowa Superior Contakt |
Dodatkowe kolce z węglików spiekanych | nie |
Cholewka | jednoczęściowa |
Głębokość bieżnika | 3,5 mm |
Masa (rozmiar UK 8) | 220 g |
System FitLock | Tak |
Technologia Soft Hell (miękka pięta) | tak |